Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

donderdag 25 februari 2016

Super snel visgerecht met kruiden, kokosmelk, limoen en tomaat

 
Voor het receptje van vandaag heb ik me laten inspireren door Pascale Naessens. In haar derde boek (Puur genieten 1) maakt ze een visgerechtje klaar waarvan ze in de beschrijving aangeeft:
Lastminuterecept voor als je vrienden op bezoek krijgt: geen werk en ongelooflijk lekker.

Wel, ze had ergens wel gelijk, het is echt enorm lekker. Alleen vond ik dat het voor een 'last minuterecept' nog iets sneller mocht gaan dan de bereidingstijd die zij voorziet in haar boek (in totaal 45 minuten tussen starten met koken en aan tafel gaan...). Het gerecht moest namelijk nog 30 minuten in de oven... Tijdens de werkweek vind ik dat te lang duren, dus dacht ik even na over een andere bereidingswijze, die ervoor zorgde dat we binnen 20 minuten aan tafel konden gaan. Joepie! Lang leve de snelle en lekkere recepten!



Voor het recept heb je het volgende nodig:
  • Witte vis voor 4 personen (bv. kabeljauw)
  • Bakje kerstomaatjes
  • Blik kokosmelk (400 ml)
  • Limoensap van 1 limoen (ik gebruikte dit uit een flesje, nog net iets sneller)
  • Bosjes verse kruiden (dille, koriander, peterselie) (dat zijn dus beste wel wat kruiden!)
  • Knoflookteentje
  • Half visbouillonblokje
  • (Eventueel rijst als je er rijst bij wil eten)
Giet het blik kokosmelk in een pot en pers er het teentje look boven uit. Leg de stukken vis mee in dit 'soepje' en breng het zachtjes aan de kook. Terwijl dit warm wordt, kan je je kerstomaatjes wassen en halveren. Ook kan je alle kruiden fijnsnijden (mag wat grof, koriander is bv. super lekker met de steeltjes eraan!). Als je vis stilaan gaar begint te worden voeg je het bouillonblokje, een zeer ruime scheut limoensap (ongeveer het sap van 1 limoen), de kerstomaatjes en de kruiden toe aan het mengsel en laat je het nog een 3-tal minuutjes zachtjes koken. Roer zo voorzichtig mogelijk, zodat de vis enigszins heel blijft. Nog een beetje peper erover en...

Klaar!

Geniet van dit verfijnde gerechtje dat je in 'no-time' op tafel hebt getoverd :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten