Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

dinsdag 2 februari 2016

Blessureleed - tijd om doelstellingen even los te laten

Ondertussen bijna 2 weken geleden had ik al geschreven over mijn blessure aan mijn heup. En ja hoor, ondertussen 2 kleine pogingen gedaan om terug te gaan lopen, maar met te veel pijn. Mijn bekken bleek wat scheef te staan en de osteopaat heeft goed werk geleverd om het terug op zijn plaats te krijgen. De pijn is echter (nog) niet weg, mogelijk door een ontsteking die het gevolg was van dat scheve bekken. Lopen zit er voorlopig dus nog niet in... Bovendien zal ik donderdag nog geopereerd worden aan mijn pols (weghalen van enkele kistes), waardoor ik ook iets minder mobiel wordt voor enkele dagen. Zucht...
Op het vlak van het eten heb ik dan wel mijn balans gevonden. Het leuke aan eten is ook dat je dat gewoon onder controle kan hebben. Je kiest uiteindelijk toch zelf wat je in je mond stopt. Wat betreft sporten is het je lichaam die je wel laat weten of je kan sporten of niet, ook al wil je het doodgraag! Zeeeeer frustrerend...
Zelf-coachend als ik ben, probeer ik met deze tegenslag om te gaan (niet evident! Ik heb zo hard gewerkt om te staan waar ik nu sta...). Laten we even doelen bijstellen. Het idee om te trainen voor de 10 miles bergen we nog even op, en we focussen eerst en vooral op een stabiel en degelijk herstel. Pijnloos terug lopen is het doel. Mijn andere doel is wel in beweging blijven, maar op een niet-lopende manier. Ik ga morgenavond (proberen, als de timing het toelaat) zwemmen, en de dagen na mijn operatie ga ik regelmatig wandelingen maken. Op die manier blijf ik in beweging. Voorlopig lopen we even NIET (zucht).
Blijven jullie duimen voor een spoedig herstel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten