Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

woensdag 17 februari 2016

Van 'niet sporten' val je af! Maar wat zal de toekomst brengen?

Zoals jullie wel al weten heb ik last van een blessure aan mijn heup, waardoor ik eigenlijk al een hele tijd niet meer kan lopen. Stoppen met sporten was eigenlijk iets waar ik heel bang voor was, want ik zou alles wat ik opbouwde de afgelopen maanden (of afbouwde als je het vanuit het gewichtsperspectief bekijkt) mogelijk terug kwijtspelen. Ik heb ondertussen heel wat actie genomen met de hoop om de reden van deze blessure te achterhalen: mijn huisarts stuurde me door naar de osteopaat, de osteopaat heeft me eens goed gekraakt en stuurde me door naar de 'runners lab', daar deed ik een loopanalyse, waaruit bleek dat ik alleszins wél de juiste loopschoenen heb. Ze raadden me daar aan om een soort van bodyscan te doen, om te achterhalen of er andere lichaamsdelen zorgden voor deze blessure. Ook uit deze scan bleek dat het allemaal in orde was. Kortom: veel getest, weinig oorzaak gevonden, dus ook nog geen finale oplossing...

Bovendien werd ik (bijna) 2 weken geleden aan mijn pols geopereerd. Opnieuw een extra blessure, opnieuw een extra verplichting om het even rustig aan te doen, opnieuw extra passieve dagen.

Wat blijkt nu? Ik ben eerder afgevallen dan dat er kilo's bijzijn! Zonder iets te doen, zonder nog te sporten, door veel meer passief thuis te zitten, zelfs door veel meer ongezonde koeken te eten (wat doe je anders als je je thuis verveelt, zucht...)... EN IK VAL AF?!?!?! Are you kidding me?
Als ik meer rationeel ga reflecteren is het ergens ook logisch. Zeggen ze niet altijd dat spieren zwaarder wegen dan vet? Dan zal ik veel spieren aan het verliezen zijn. Dus eigenlijk is dit gewichtsverlies geen goed nieuws. De dip voordat de kilo's er terug bij zullen komen? Ik ben alleszins NIET van plan om dat uit te testen! Tijd dus om terug een plan te maken voor de komende tijd.
Ik heb écht de tijd genomen om wat rust te nemen door de afgelopen maand quasi niet meer te lopen. Eind vorige week heb ik een kort loopje gedaan, maar dat ging toch nog niet zo goed, en ik voelde mijn heup nog. Komende vrijdag probeer ik het alleszins opnieuw! Ook is het mijn plan om meer spiertraining in te lassen, zodat bvb. de spieren rond mijn knieën en heupen meer getraind worden, naast het lopen. Er werd namelijk gesuggereerd dat minder specifiek getrainde spieren de oorzaak van de ontsteking konden zijn, gezien ik ondertussen vaak lange afstanden liep. Laat ons hopen dat ik vanaf vrijdag effectief terug kan beginnen opbouwen. Thanks om te duimen!


Trouwens, volgende week is het 'snelle receptjesweek'. Elke dag een lekkere en gezonde maaltijd op de blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten