Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

dinsdag 10 november 2015

Food - Mijn voedingsfilosofie


Sinds ik met de Pronokal methode was gestart ben ik ook begonnen met heel veel te lezen over voeding, de voedingsindustrie, de psychologie van voeding, gezonde voeding,… Hierdoor begon ik steeds meer in te zien dat een proteïnedieet niet meteen de gezondste manier van afvallen was. Ook besefte ik steeds meer dat ik eigenlijk niet terug wilde naar een ‘gezond voedingspatroon’ zoals Pronokal het aanraadde. Voor hen was het de bedoeling om terug te gaan naar broodmaaltijden en 1 warme vetarme maaltijd. Ik had hier echt geen zin in. Ik vond het namelijk wel heel ok om geen brood meer te eten. Bovendien miste ik aardappelen en rijs niet echt in mijn eten (pasta miste ik wel een beetje…). Ook had ik ondertussen heel veel gelezen over recenter onderzoek naar gezonde voeding die onze klassieke voedingspiramide niet meer bevestigt. Ik heb me laten inspireren door de boeken van Pascale Naessens, door het boek van Dr. Kris Verburgh (de voedselzandloper), maar ook door heel veel minder bekende boeken over voeding en de psychologie van eten.

Als gevolg van al deze informatie uit boeken, maar ook gebaseerd op mijn ervaring uit het proteïnediëet waarbij koolhydraten (brood, rijst, aardappelen…) een hele tijd niet op mijn menu stonden, had ik anders leren eten. Daarom eet ik quasi geen graanproducten meer en eet ik heel erg veel groenten en fruit, zoals oa. Pascale Naessens en Dr. Verburgh het aangeven in hun boeken. Ik tracht ook zo natuurlijk mogelijk te koken, namelijk met ingrediënten die écht uit de natuur komen en dus zo weinig mogelijk industrieel bewerkt zijn. Ik blijf echter ook een heel druk leven hebben, waardoor het koken in de week écht niet langer mag duren dan 30 minuten, en liever zelfs minder dan 20 minuten. In het weekend mag het best wel wat meer zijn, waardoor ik dan wél gerechten klaarmaak waar ik lekker lang voor in de keuken kan staan. Hopelijk vind je wat inspiratie in de recepten die ik zal delen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten