Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

maandag 30 november 2015

Oosters slaatje met rode kool, rucola, kerstomaten, cashewnoten en een verrassende dressing

Dit slaatje is een van mijn herfsttoppertjes. En super simpel om te maken! Het volgende heb je nodig:
  • dungesneden rode kool
  • handvol rucola
  • 4 kerstomaatjes, in stukjes gesneden
  • een (ruime) handvol (gegrilde) cashewnoten
  • een beetje fijngeknipte koriander
  • (eventueel ook nog lekker met een paar plakjes filet de saxe)
  • Dressing:
  • - ketjap (een soort van sojasaus, maar sojasaus kan ook)
  • - een klein scheutje sesamolie
  • - een scheutje citroensap
Dit alles bij elkaar voegen en even goed mengen, klaar!

Echt, super makkelijk om te maken. Het ziet er ook enorm vrolijk en kleurrijk uit op je bord en zit vol met subtiele smaken die het een oosterse tint geven. Is trouwens ook eenvoudig om het te maken voordat je gaat werken, om op het werk de collega's jaloers te maken :) (tracht de dressing er wel op het laatste moment op te doen, want anders ziet de rucola er niet meer smakelijk uit).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten