Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

dinsdag 12 januari 2016

Havermoutpannenkoeken met banaan - super snel en makkelijk!

Wie kan er niet van genieten om in het weekend met zijn kinderen samen een lekker ontbijt te bereiden? Die levendige en energieke wezentjes krijgen je 's morgens vroeg wel goed gezind :) Bovendien kan jij hen extra gelukkig maken door een lekker en wat specialer ontbijt te voorzien. Extra fun gegarandeerd als ze kunnen meehelpen!

Afgelopen weekend maakte ik met hen nog eens 'havermoutpannenkoekjes'. Het is echt een heel simpel recept dat super snel klaar is. Het volgende heb je hiervoor nodig:
  • 100 ml melk
  • 75 gram havermout
  • 1 ei
  • 1 banaan

  • Deze portie is goed voor 2 personen. (afgelopen weekend maakten we een dubbele portie, dus de hoeveelheid pannenkoeken op de foto is van het dubbele recept)
    Snijd de banaan in stukjes en voeg hierbij de melk, de havermout en het ei. Zelf doe ik alles in een klein keukenmixertje, even mixen en klaar! Maak een pan warm en smelt hier wat boter in (of bak in harde kokosolie, veel gezonder!). Ik gebruik een sauslepel (kleine pollepel) om de porties af te meten, waardoor ik een 4-tal pannenkoekjes per pan kan bakken. Draai ze om als de bovenkant droog wordt en de onderkant bruin.

    De pannenkoekjes zijn van nature al zoet, zonder dat er suiker in het recept zit, omdat er banaan in verwerkt is. Beleg is dus eigenlijk niet nodig. Toch kan je op de pannenkoekjes een beetje suiker of siroop doen, maar ook fruit is er heel lekker op (banaan, rode bessen, warme appeltjes...).

    Feest!

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten