Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

woensdag 20 januari 2016

Miserie, miserie - een blessure, wat nu?

Ik vrees dat ik niet meer anders kan zeggen dan dat ik een blessure heb, en de komende periode niet tot zeer beperkt zal kunnen gaan lopen. Alle mogelijke vloekwoorden die je je kan inbeelden flitsen door mijn hoofd...

Ik ben eigenlijk extra bang voor een blessure. Ik herinner me namelijk mijn pijnlijke knie, ondertussen 5 jaar geleden, op het moment dat ik toen eindelijk 10km kon lopen én een gezond gewicht had bereikt. Nadien bleek mijn meniscus gescheurd te zijn, werd ik geopereerd, en kon ik heel lang niet meer sporten zonder pijn, waardoor mijn conditie, gewicht én gezondheid achteruit begonnen te gaan tot mijn dieptepunt in mei 2015, de dag waarop ik eindelijk besloot om terug te kiezen voor een betere gezondheid

Waar heb ik precies last van? Ik zou het eigenlijk niet exact weten. Wat ik wel weet is dat mijn heup pijn doet en dat ik niet meer pijnloos kan rondstappen. Het is zo een zeurende pijn op mijn heupgewricht, vooral bij het rondstappen en trappen lopen. Ik heb al sinds augustus af en toe (vaak de dag nadat ik heb gelopen) een beetje pijn in mijn rechter heup. Niet zo erg, maar ik had het toen wel al eens gemeld aan mijn dokter (ik kwam daar toen nog voor het opvolgen van mijn Pronokal dieet). Hij maakte zich er niet meteen zorgen over. Ik probeerde dat dan ook maar niet te doen. In oktober heb ik me nieuwe loopschoenen aangeschaft, nadat er een soort van loopanalyse was gebeurd, zodat mijn schoenen beter aangepast waren op mijn loophouding. Rond diezelfde tijd ben ik ook eens bij de osteopaat geweest. Mijn pijn in mijn heup begon langer aan te houden, waardoor ik soms nog pijn had tegen dat ik terug aan een looptoertje wilde beginnen (2 à 3 dagen later). De osteopaat heeft me wel wat kunnen verder helpen, waardoor ik terug minder last had na het lopen. Alleen is de pijn nooit helemaal weggeweest. De laatste weken is het écht wel heel lastig aan het worden. Het lukt me niet meer om 5km te lopen zonder pijn tijdens het lopen. Gisteren nog gaan lopen, en vandaag loop ik rond als een kreupel vrouwtje. Het is ondertussen niet alleen mijn rechter heup, maar ook mijn linkse die pijn doet.

Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij mijn huisarts (een sportarts) voor komende maandag. Bij de osteopaat kan ik eind volgende week terecht (jaja, ik besloot meteen op 2 paarden tegelijkertijd te wedden ;)). Ik moet dus nog wat geduld hebben, maar neem me voorlopig voor om het wat rustiger aan te doen. Hopelijk is het een storm in een glas water... Duimen jullie mee dat het snel over gaat?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten