Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

zondag 3 januari 2016

Slaatjes uit het vuistje

Het is al even geleden dat ik nog iets heb geschreven, sorry! Na de drukke kerstdagen zijn we namelijk meteen een weekje met het gezin op skivakantie vertrokken, wifi-loos ;)
Veel sneeuw was er niet, maar we hebben wel zalig kunnen skiën op enkele pistes en alle dagen kunnen genieten van een zalige zon op onze snoet. Als dat geen vakantie is!
Tijdens dit weekje heb ik weer wat kunnen lezen, waardoor ik weer bruis van de inspiratie om op de blog te schrijven :)

Om te beginnen een berichtje met nog enkele mini receptjes.
We gingen dus skiën. Gezien we nogal fervente skiërs zijn hebben we ondertussen de gewoonte om meerdere keren per jaar te gaan skiën. Alleen, het geld groeit niet zomaar op mijn rug, dus moeten we wel budget-vriendelijk reizen. Zo hebben we oa. de gewoonte om onze eigen lunch mee te nemen en deze op de piste op te eten. In het verleden was dit altijd een stuk frans brood met een stuk kaas of salami. Tom en de kinderen hebben deze gewoonte gewoon verder gezet. Ik wilde mijn nieuwe slaatjes-gewoonte verder zetten. Maar zie je mij al met mes en vork een slaatje eten langs de skipiste? Ik alleszins niet... Het moest dus iets makkelijk zijn dat ik 'uit het vuistje' kon eten, zodat ik geen bestek nodig had. Bovendien ben ik op vakantie niet meteen de keukenprinses, die heel uitgebreide lunches gaat maken. Ik had ook slechts toegang tot een heel beperkt aantal ingrediënten (beperkt winkeltje in de bergen) en ook op het vlak van kruiden en dressings had ik niet veel mee, dus het zijn wel heel eenvoudige ingrediënten en bereidingen.


. De volgende combinaties zaten uiteindelijk in mijn lunchbox:
  • Rolletjes van kippewit, gevuld met rucola, gecombineerd met kerstomaatjes en champignons (zie foto bovenaan)
  • Rolletjes van gedroogde ham, gevuld met een slamengeling en kerstomaatjes (eigenlijk ongeveer hetzelfde als het vorige, maar dan met een ander soort vlees)
  • 2 hardgekookte en gepelde eitjes, enkele kerstomaatjes, reepjes paprika, reepjes wortel en enkele artisjokharten
  • Bootjes van witloof, gevuld met tonijn-kruidenkaas-augurkmengsel (toppertje, deze at ik 2 keer!)


Dit laatste maakte ik als volgt: je laat een blik 'tonijn in eigen nat' uitlekken, doet dit in een kommetje en maakt de stukjes kleiner met een vork. Je voegt hierbij een schepje kruidenkaas toe (type 'Boursin') en voegt er kleingesneden augurkjes en wat peper aan toe. Goed mengen. Dan neem je een stronk witloof, waar je de blaadjes van losmaakt. Elk blaadje vul je met een beetje van het mengsel, en deze stapel je op in je lunchbox. Uiteindelijk kan je ook dit gewoon uit het vuistje opeten (in mijn geval, gewoon zalig in het zonnetje naast de piste zoals je hieronder ziet).


Verder hadden we telkens een doosje met noten en gedroogd fruit mee als tussendoortje. Dit viel bij ons alle 4 in de smaak :)

Ten slotte wens ik iedereen het allerbeste toe voor een gezond en gelukkig nieuw jaar! Dat al je wensen mogen uitkomen. Maar omdat die wensen niet vanzelf zullen uitkomen, gaan we dat nog even anders verwoorden: Ik wens je vanuit mijn hele hart dat je al je ambities en voornemens kan en zal waarmaken in 2016. Veel succes dus bij het nemen van actie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten