Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

zondag 13 december 2015

Bewegen als verrijking voor het brein

Na een heerlijk weekendje in Amsterdam toch nog een kort berichtje. Ik stootte daarnet op een recente video van het programma Van Gils & Gasten van 9 december. In dit videofragment wordt dieper ingegaan op het belang van bewegen, en de invloed hiervan op het brein. Het zou bij mijn lijstje van enkele dagen geleden ivm 'waarom ik loop' zeker nog een goede aanvulling zijn!
Hierbij de link naar het boeiende filmpje, kijk er zeker eens naar!

http://deredactie.be/permalink/2.42030?video=1.2519249

Wat ik er zelf wel heel sterk bij dacht is dat het verhaal voor mij toch wel iets te eenzijdig wordt gebracht. Het is alsof bewegen de oplossing is, waardoor we als we meer bewegen vanzelf gezonder zullen leven. Uiteraard is bewegen heel belangrijk, maar ook de juiste voeding is van cruciaal belang. Als je daarnaast ook mentaal goed in je vel zit door 'jezelf graag te zien', zal het gezondheidsplaatje steeds vollediger worden. Met andere woorden, alles hangt samen in ons leven, benader gezondheid dan ook niet als een 'tick in the box' gegeven, maar effectief als een levensstijl op alle vlakken! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten