Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

vrijdag 11 december 2015

Slaatje met gerookte zalm en advocado

Naast mijn huidig favoriete slaatje met rode kool dat ik enkele dagen geleden heb gepost, hierbij een slaatje dat het hele jaar door regelmatig als lunch meegaat naar het werk. 's morgens 3 minuten werk en zaaaalig lekker!

Allereerst enkele tips:
- Voor de gerookte zalm: ik vind gerookte wilde zalm nog vele keren lekkerder dan gekweekte zalm. Deze wilde zalm is ook veel minder vet (minder witte lijnen in je zalm), veel roder van kleur, veel subtieler van smaak en bevat ook heel wat minder calorieën. Alleen... dit kost tijdens het jaar echt enorm veel (vaak het dubbele of meer dan 'gewone' gerookte zalm). Bij Colruyt valt de prijs soms nog redelijk mee (variëert sterk), maar het blijft wel duur. Tijdens de feestperiode hebben echter Aldi en Lidl ook wilde zalm in hun assortiment voor een heeeeeel interessante prijs (nog geen 4 euro voor een pakje als ik me niet vergis)! Tijdens die periode zal ik deze dan ook extra vaak kopen :)
- Voor de advocado: leg de andere halve advocado, waar de pit nog in zit, in je koelkast met een plastic folie die je aandrukt op het advocadovlees, de dag nadien kan je dit nog perfect opeten en is hij (bijna) niet verkleurd


Wat heb je nodig:
  • een beetje sla (ik neem meestal rucola)
  • een 4-tal kerstomaatjes
  • (eventueel) enkele stukjes komkommer
  • een 3-tal plakjes gerookte zalm
  • een halve advocado (tip, !)
  • citroensap
  • peper

Als ik dit meeneem naar het werk dan gaat dit allemaal ongesneden in een potje, inclusief de halve advocado. Citroensap neem ik apart mee (flesje, ja ik weet het, een échte citroen zal veel meer vitaminen bevatten, maar ik kies hier voor de makkelijkste optie) maar je kan natuurlijk ook gewoon een halve citroen in je potje stoppen.

Als je het klaarmaakt: je sla op een bord leggen, daarover/errond de stukjes komkommer en de kerstomaatjes. Drapeer over je sla je plakjes zalm. Lepel met een klein lepeltje je advocado uit zodat je verschillende 'bolletjes' advocado kan verdelen over je bord. Sprenkel er citroensap over en ga er met de peperbus nog even over.

Geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten