Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

zaterdag 5 december 2015

Drukke tijden, donkere dagen, stress en een kast vol sintsnoep...

Pfff, het zijn toch geen evidente dagen hoor...
Onze kast zit ondertussen vol met snoep van sinterklaas. Gelukkig is die man dit jaar zo slim geweest om al veel minder snoep dan anders te brengen, maar toch...
De laatste maanden zijn zo enorm druk geweest op het werk en het effect is dat ik vooral 's avonds na een lange werkdag steeds moeilijker van 'iets extra' kan afblijven. Het gevolg is dat de weegschaal toch een iets hoger getal aangeeft (nog geen kilo hoor, maar toch...), maar vooral ook dat ik me sneller terug moe voel, meer last krijg van 'moodswings' en me ook fysiek minder op en top voel.
Waarschijnlijk begrijpen jullie dat het voor mij niet evident is om dit te schrijven, het overgrote deel van de dag ben ik écht overtuigd en gemotiveerd om anders te eten en te leven en DOE ik dat ook. Toch blijven oude gewoonten (die erg lijken op verslavingen) steeds op de achtergrond aanwezig, en op de zwakkere momenten is het zoveel moeilijker om deze niet de overhand te laten nemen.
Dus, hoe boeiend de drukke en uitdagende periode op het werk ook was de afgelopen maanden, ik kijk écht uit naar de kerstperiode waar ik weet dat ik vakantie ga hebben, ga kunnen ontspannen, meer tijd heb voor mezelf en, het allerbelangrijkste, nog beter voor mezelf ga kunnen zorgen.

O ja, als er iemand mijn snoepkast wil komen leegeten, feel free! Maar ik beloof, gelukkiger ga je er niet van worden, dat heb ik al uitgetest ;)

1 opmerking:

  1. Hey Laura, een eerlijk artikel, dat apprecieer ik... Ja het is niet altijd gemakkelijk om van de snoepjes te blijven. Wat mij heeft geholpen is ze in een doos te steken die op slot kan (en de sleutel aan iemand anders te geven natuurlijk). Een tijdje was genoeg om de gewoonte te breken denk ik, nu is de doos niet meer op slot en ik heb er niet zo veel behoefte aan. Vele groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen