Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

zondag 20 december 2015

Wanneer het niet halen van een doel toch voelt als een overwinning :)

Vandaag was het zo'n dag waar ik al een tijdje naar toeleefde: de 10 km Gaston Roelants in het park van Laken. Oplettende lezers herinneren zich waarschijnlijk dat ik me het volgende doel stelde: deze wedstrijd uitlopen binnen het uur. Aan de titel kan je al zien dat dat niet gelukt is...
Mijn tijd was 1 uur, 1 minuut en 11 seconden. Dus ik zit er niet zo ver af. Bovendien was het een enorm heuvelachtig terrein. Mijn vader had ze geteld: 17 heuveltjes waar we in totaal zijn opgelopen (en ook wel weer zijn afgelopen). Manman, dat is vermoeiend! Mijn hartslag ging nogal snel de hoogte in, waardoor ik het tweede deel van de wedstrijd liep met een hartslag tussen 160 en 175. Op het einde (het exacte moment van deze foto) zelfs een piek van 181! (eigenlijk zijn die harstlagen té hoog, en dat voelde ik ook wel). Ik kon dus niet méér dan wat ik gedaan heb. Ik ben écht tot het uiterste gegaan, en ben dan ook fier op mijn prestatie :)
Had ik me anders moeten voorbereiden? Goh, niet echt denk ik dan. Ik heb minstens 3 keer per week gelopen de laatste weken. In de week 's avonds een loopje van 5km binnen het half uur (moest ik wel écht mijn best voor doen). In het weekend een langere loop van minstens 10 km. Maar ik heb ook langere loopjes gedaan, oa. een van 14km! Deze langere lopen waren wel aan een lager tempo. Ik was er tot nu toe nog niet in geslaagd om een loop van 10km binnen het uur uit te lopen tijdens een training, dus ik wist dat het écht spannend zou worden. Mijn topprestatie was tot nu toe 9,5 km in 1 uur. De mensen rondom mij zeiden dat er in een wedstrijd wel meer mogelijk was. De bergjes waren er echter nét te veel aan. Volgende keer beter!
Ik blik terug op een zalige dag, prachtig zonnig weer in lenteachtige temperaturen en een leuk loopparcours. Supporters langs de kant om me aan te moedigen, en geloof me, als je kinderen je staan aan te moedigen, steek je vlot een extra tandje bij! Mijn man, vrienden en vader die ook meeliepen, ieder op zijn eigen tempo. En in mijn achterhoofd dacht ik ook aan enkele mensen die me veel succes hadden gewenst. De hele combinatie heeft ervoor gezorgd dat ik de toptijd van 1uur, 1 minuut en 11 seconden heb gelopen. Want ja hoor, het was een TOPtijd :):)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten