Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

woensdag 2 december 2015

Wat! Cake zonder bloem, boter en suiker??? - Bananabread!

Fun gegarandeerd op een vrije middag: samen met je kinderen bananabread maken! Het krijgt de textuur van cake, smaakt MINSTENS even lekker en bevat GEEN bloem, suiker en boter. Nee hoor, je droomt niet ;)

Wat zit er dan in dat bananabread, en hoe maak je het?

Dit heb je nodig:
3 bananen
50 gr dadels
3 eieren
150 gr amandelmeel (fijngemalen amandelen, vaak genoemd amandelpoeder, je vindt dit vaak bij de noten in de supermarkt)
1,5 tl bakpoeder
snufje zout
(moet niet, maar wel heel lekker om er nog wat gehakte noten aan toe te voegen)

Hoe maak je het:
Oven voorverwarmen op 175°
Hopelijk heb je een keukenmachine of blender. Zelf ben ik absolute fan van mijn keukenmixertje: een soort van maatbeker waar ik een losse hakselaar inzet. Mixt als de beste!
Pureer de bananen en de dadels glad (de kinderen vinden dit super, laat ze zelf de bananen kleinsnijden en alles bij elkaar in de mixer doen en dan mixen)
Voeg de eiereren erbij: terug mixen!
Doe het mengsel in een kom. Voeg het amandelpoeder, zout en bakpoeder erbij en roeren maar (voeg eventueel de gehakte noten ook toe).
Je krijgt een glad mengsel.
Neem een cakevorm. Ik bekleed deze met een velletje bakpapier (deze cake plakt gigantisch in je bakvorm anders. Miserie...)
Doe het mengsel in de cakevorm en bak het gedurende 45 minuten in de oven
Net zoals bij cake kan je checken of hij klaar is: als je een mesje in je bananabread stopt en het komt er droog uit, dan is hij klaar!
Laat even afkoelen, dan komt de smaak nog beter tot zijn recht.

Zalig lekker met een kopje (groene) thee! Smakelijk :)


Dit recept komt uit het boek 'Het voedselzandloper kookboek' van Pauline Weuring.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten