Over mij

Mijn foto
Ik ben Laura, 34 jaar, getrouwd met Tom en mama van Lucas (8) en Jasper (6). Ik ben onlangs maar liefst 19 kilo verloren na een proteïnediëet, en zet nu stappen om me een andere levensstijl eigen te maken, die bestaat uit meer bewegen, anders eten en beter voor mezelf zorgen. Ik wil mijn zoektocht naar deze nieuwe levensstijl delen met anderen, om hen te inspireren, maar zelf ook verder geïnspireerd te worden.

donderdag 3 december 2015

Puree zonder aardappelen - proef de pure smaak van je groenten



Op vraag van enkele collega's, hierbij nog een receptje!

Nu het toch stilaan écht winter is, gaat een gerechtje met puree er altijd in. Maar heb je al eens puree zonder aardappelen gemaakt? Ik vind het trouwens zoveel beter smaken als je de échte smaak van de groenten proeft.

Dus waarom probeer je niet eens:
  • Puree van pompoen 
  • Puree van broccoli
  • Puree van witte groenten (pastinaak en/of aardpeer en/of knolselder)
  • Puree van verschillende groenten (voeg samen wat je in huis hebt, maar let wel dat het  groenten zijn die van nature een enigszins uitgesproken smaak hebben, bv. wortel met pompoen)
Vooral de eerste 2 pureevormen vind ik échte toppers! Het enige wat je moet doen is de groenten gaarmaken (bv. stomen, in de microgolfoven of in de oven) en daarna in de blender/hakselaar mixen tot een glad mengsel.

Nog enkele tips voor de pompoenpuree:
  • Best koop je hiervoor een flespompoen, die smaken het lekkerste vind ik!
  • Verwarm de oven op 180°
  • Snijd de pompoen in stukken en verwijder de pitten binnenin (je moet je pompoen niet schillen, die is perfect eetbaar)
  • Leg de stukken in een ovenschaal en meng ze nog wat met olijfolie en peper
  • Voeg er na 10 minuten 3 teentjes look bij en een stukje geschilde gember (deze 2 ingredienten maken er een toprecept van!)
  • Laat in totaal de pompoen 25 minuten in de oven staan (check eens met een mesje, als ze zacht zijn kunnen ze eruit)
  • Gooi alles in de blender/hakselaar, samen met wat fleur de sel (mogelijk moet je af en toe je machine wat 'helpen' om het gemengd te krijgen tot een glad mengsel, ik voeg dan nog wat olijfolie toe en roer hier wat met een lepel in)
  • Bak er een stukje vlees bij
  • Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten